Svar: Putter hænderne i munden
20. august 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Trine
Det er helt normalt for din drengs alder at putte fingre og også hele hånden ind i munden. Det skal han naturligvis have lov til, men hvis han direkte kommer til at kaste op af det, så er det jo ikke så rart.
Vi han tage en sut? Selvom han måske ikke har brugt sut, så kunne det jo godt tænkes at han ville syntes det var rart. Prøv også med en sutteklud og andet som er blødt i det.
Måske har han lidt ømme gummer som irriterer, nogle børn får tænder tidligt og det kan være det som generer ham.
Du kan også give ham en kold gulerod at tygge lidt i eller måske et stykke agurk, det gør ikke noget at han får noget som smager af lidt. Du skal naturligvis have ham under opsyn, han er jo endnu ikke så gammel, men noget lidt koldt var måske rart i munden.
Håber at ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske