Brev:
Mad og fysik
20. august 2007
Alder:
9 mdr.
Mad og fysik
Kære Netsundhedsplejerske.
Jeg har en super skøn dreng på 9.5 måned. Han måler 83 cm og vejer 12.5 kg.
Han begyndte at spise grød da han var knap 4 mdr og det er stadig hans yndlingsspise - DESVÆRRE. Jeg prøver ihærdigt at gøre ham interesseret i rugbrødshapsere og vores aftensmad.
Mit spørgsmål lyder på om han er meget bagud mht. spisning eller om jeg skal tage det roligt og håbe på det kommer af sig selv? Og hvornår skal jeg forvente at han kan spise selv?
Der er masser af spild. Jeg lægger hapsere foran ham og så kommer pegefingeren med det samme. Og så skal det smøres ud over hele bordet for derefter at ende på gulvet. Vores hund elsker det, men jeg sidder og bliver enormt frustreret. Måske alt i virkeligheden bare er normalt!!?
Og så lige et sidste spørgsmål. Skal jeg blive bekymret over at han ikke kravler endnu? Han møver sig meget rundt på gulvet. Kan rejse sig op fra maven og op i siddende stilling. Han kan stå selv og skubber sig baglens siddende på gulvet. Vi øver med ham dagligt gennem leg. Han er jo en stor dreng, så måske er det lidt sværere for ham at komme op på alle 4??
Det irriterer mig at jeg stresser så meget over det, men jeg sammenligner med de andre børn i mødregruppen. Det er som om der er meget konkurrence om hvem der gør hvad hvornår.. Min søn er meget godt med og virker lidt ældre på det mentale område. Er alt normalt eller skal vi stramme op på noget?
Med venlig hilsen
Alberts mor