Svar: Grød og modermælkserstatning - får hun nok at drikke?
20. august 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Camilla
Lauras plan for dagen ser rigtig fin ud og hun får en flot mængde erstatning. Da det går så godt med at spise kan du godt begynde at overveje om ikke hun om eftermiddagen kl. 15 skal have sit 3 skemåltid efterfulgt af en flaske - så spiser hun måske en lille dl. der og drikker så kun 100ml af flasken efterfølgende og det vil også være helt fint.
Du kan give hende grød om eftermiddagen eller grøntsagsmos fra aftenen i forvejen - skifte lidt med det så hun får lidt forskelligt. Måske lidt frugtmos med lidt mme på vil være dejligt en gang imellem eller bare at sidde med lidt i hånden og øve sig. Det kan være stykker af agurk, brødskorper og lignende du giver hende på det tidspunkt. Hvis mormor meget gerne vil have lov til at give hende en gang frugtgrød med sødmælk en gang imellem, så kan dette også accepteres - bare ikke hver dag..:o)
Hun lyder til at være en rigtig dejlig pige, som har fint vægt og højde og bestemt ikke mangler noget. Hun spiser godt og lyder også til at have en god evne til at regulere sit behov. Fortsæt I roligt i samme gode stil:o)
Det gør ikke spor at hun sover på denne måde, hvis det fungerer for jer sådan. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske