Brev:
Gylpen står ud i stråler
21. august 2007
Alder:
3 mdr.
Gylpen står ud i stråler
Hej Helen
Jeg er lidt frustreret, har lige haft besøg af sundhedsplejersken til et forsinket 2 måneders tjek. Min søn er 12 uger i morgen!
Grunden til at jeg er lidt frustreret er fordi han gylper meget og ikke har taget på de sidste 14 dage. Da han blev født vejede han 3530g og nu vejer han 6200g. Og i de sidste 14 dage har han ikke taget på. Han spiser hver 2. time nogle gange hver 3., men der går ikke mere end 3 timer.
Han er begyndt at sove hele natten igennem. Han har sovet igennem de sidste 14 dage. Først vågnet kl 6 og nu først kl 7.30. Sover fra kl 22.30 - 7.30 cirka. Nogle gange tidligere, andre gange senere og vågner så også derefter, men i snit sover han 8,5 timer. Hvilket jo er dejligt.
Han spiser en halv time til en time af gangen og falder ofte i søvn efter måltidet, hvor han så sover max en time. Går jeg med ham i vognen, så sover han længere, men vågner når jeg stopper med at køre, samme gælder når han er i bæreselen.
Sundhedsplejersken mente ikke at jeg skulle vække ham, men at vi måtte se tiden an.
Hun kom ikke med nogle råd til hvad jeg kan gøre for at mindske hans gylperi. Gylpens konsistens er halv delen af gangene vandet og de andre tykt og lidt klistret i det.. Det lugter ikke grimt.
Jeg ammer ham og mit mælk står i stråler ud af brysterne, så jeg tænker også på om det er fordi han spiser for hurtigt og der kommer for meget mælk ud?
Det står ud i stråler uanset tid på døgnet, om morgenen værre end om aftenen. Der står der nogle gange 3 stråler ud, hvor om aftenen kun 1.
Han er utrolig nysgerrig og mister nogle gange koncentrationen, når jeg ammer ham.. Så kan jeg fange hans opmærksomhed igen og han spiser videre, der er det bare meget svært for mig at vurdere om han mister koncentrationen fordi han er mæt og jeg så "tvinger" ham til at spise mere eller om det bare er fordi han er nysgerrig...
Han tisser og skider (undskyld sproget) som han skal. Der er afføring med i 6 ud af 7 bleer. Han er glad og veltilpas, hygger sig, pludrer, smiler og griner. Græder kun hvis han er sulten eller træt.
Kan du komme med nogle gode råd til hvordan og om jeg kan mindske hans gylp, så han kan holde på maden. Kan det være noget jeg spiser?
Tak for en super brevkasse...
Med venlig hilsen
Oskars mor