Brev:
For lille og vil ikke spise så meget
21. august 2007
Alder:
9 mdr.
For lille og vil ikke spise så meget
Hej Helen
Jeg har lige tudet færdig efter en rutinetur hos min læge der (igen) var bekymret for lille Annas vækst. Jeg har tidligere fået ekstra kontrol af SP og været hos børnelæge da Anna var seks måneder. Der tog hun dog et pænt spring så ingen af de to var bekymrede mere. Nu er hun ni måneder 66 cm lang og vejer 7,6 kg. Det betyder faktisk, at hun ikke er vokset i længden siden hun var seks måneder og at hun har tabt sig (vejede 7,8 da hun var seks måneder).
Min læge vil gerne have os til at give hende mere mad, men mener dermed ikke, at hun ikke får nok, men at det måske kan hjælpe på væksten. Anna er usædvanlig livlig, kravler, står og "diskuterer" højt og inderligt. Hun har sin helt egen vilje, og den går så også på maden. Mad interesserer hende ikke, og der skal virkelig kræses for at hun vil spise noget. Hvad f.... skal jeg gøre?? Du får lige hendes menu:
Morgen:
100 ml. MME
Yoghurt m frugt (meget upædagogisk, men hun NÆGTER at spise grød af nogen slags)
Formiddag:
200 ml. MME
frugtmos eller en en bolle med smør
Frokost
1 glas Hipp mos eller rugbrød (hun er ikke så god til at tygge, og er ikke vild med rugbrød, men jeg prøver)
Eftermiddag
100 ml. MME
Frugtmos eller avokado eller rugbrød m. pålæg
Aften:
1 glas Hipp mos eller noget af vores egen mad
Godnat:
100 ml. MME
Tages op kl. 22-23 og får en flaske vælling (hun vil ikke drikke det hvis hun er vågen)
Hun er møgsvær at få til at spise, er der nogle retter der er ekstra nærende og som du har gode erfaringer med?? Hun er ikke så god til brød og store ting endnu (har kun én tand) og kløjs nemt i det (med voldsom opkastning til følge).