Brev:
Vuggestuestart - 20 mdr.
21. august 2007
Alder:
20 mdr.
Vuggestuestart - 20 mdr.
Hej Helen
Freya skal endelig starte i vuggestue, hvilket vi glæder os til! De sidste dage er dog gået bedre i dp, da dp mor tager sig lidt sammen hver gang, vi drøfter problemer, og Freya trives ved opmærksomheden. Hun er meget glad for sine små venner i dp.
Hvordan hjælper vi hende bedst i gang i alt det nye? Nye voksne, nye kammerater, mange nye indtryk, larm og "kaos". Jeg er klar over, at hun helt sikkert vil være meget mærket af det i starten (det tog hende jo 8 mdr at falde til i dp).
Jeg har tænkt mig at tage op i vuggestuen flere eftermiddage ugen forinden, så hun mærker, at jeg synes, det er ok, og så har hun set de voksne og omgivelserne. De første dage skal vel heller ikke være for lange. Men hvor hurtigt skal vi gå i gang med en normal rytme, og lade hende sove der? Jeg er også klar over, at afskeden skal være hurtig, når hun først skal til at starte der, og så kan jeg bruge længere tid ved afhentning.
Har du nogle idéer/erfaringer ift indkøring og opstart, således at vi gør det bedst mulige. Dpmor har tydelig tilkendegivet, at hun ikke tror, det er så positivt for Freya, og at hun tror, det vil tage meget lang tid for hende at falde til, da Freya tit bliver utryg, når de er i legestue. Jeg håber, at Freya vil trives ved, at der er mere plads, større rum at udfolde sig på, ingen forbudte områder, flere voksne at vælge mellem og en dejlig legeplads. Og jeg håber, hendes utryghed i legestuen er pga at det kun er én gang ugenligt, samt at dpmor måske er lidt mere fraværende, når der er andre dpmødre at snakke med?? Men jeg ved selvfølgelig ikke..
Varme hilsner Lise