Brev:
Mælk, jern og tænder
22. august 2007
Alder:
11 mdr.
Mælk, jern og tænder
Hejsa igen;-)
Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor meget sødmælk min kære dreng skal ha eller må få? Han får faktisk kun til sin morgenmad + i havregrøden og så til mellemmåltid ellers får han vand........ Skal han ha mere sødmælk end det? Det svare vel til små 200 ml han ialt får på en dag. Mætter det ikk meget for så er det vel bedre med vand til maden?
Og så er der det med jern, det giver vi ham, men hvor længe skal han ha det?
Han er jo i fuld færd med at få tænder. Den 1. kom på hans ½ års-dag:-) nummer 2 et par dage efter. Så gik der noget tid og så kom er to næsten i rap igen. Nu har han lige fået 4 på en gang ( 2 af dem brudte frem så man ku mærke dem og dagen efter kunne man mærke de to andre) Han virker som om han har været meget generet af det og sovet rigtig rigtig dårligt. Hans gummer har været blodrøde og vi har givet ham noget Aftamed som også virker rigtig godt, men jeg syntes bare det er vildt så påvirket han bliver af at få tænder (den store pige reagerede slet ikke!)
Fra ca kl 20 når han bliver lagt i seng til ca kl 3 om natten kan han vågne konstant og være svær at får til ro medmindre man vugger ham i armene. Kan de godt vågne af at gummerne genere? Vi kan allerede se igen at der snart er flere på vej og jeg gruer virkelig for hvor slemt det bliver for det bliver vel ikke bedre af jo længere man kommer ind i munden.............:-)
Knus fra mig:-)