Brev:
Kost, mælk
22. august 2007
Alder:
8 mdr.
Kost, mælk
Hej Helen
Så skriver jeg igen til dig, har tidligere fået råd om kost for dermed at få min datter Isabella ind i en god døgnrytme.
Nu er hun 8 mdr, og jeg har flittigt læst dine svar til andre om dette.
Det er ligesom Isabella ikke rigtig gider flasken med MME, hun får det koldt da hun godt har kunnet lide dette, og hun får det morgen, sen middag og aften, ca 400-500ml hvis jeg er heldig, når det har været rigtig sløvt har hun kun fået 300 ml.
Hendes dag ser ud som følger
06-07 MME 150 ml
08-09 Havregrød/Øllebrød med banan mos, 1 dl lavet med MME, vand af kop
10-12 sover 45min til 1 1/2 time
12 Lige begyndt med rugbrødshapsere med diverse pålæg, tygger ca 5 stykker, herudover grøntsagsmos, vand af kop
1330-1600 sover 45min til 11/2 time
15-16 MME 150 ml, af og til frugtmos eller advokado mos
17-18 Vores mad grøntsagsmos, kartoffelmos, ris, pasta, kød diverse, prøver at varierer det, også efter hvad vi får. Vand af kop
Sover ca klokken 1930, får af og til MME 150 ml hvis hun vil have det, ellers tager vi hende op mens hun sover inden vi sover 22-23.
Hun er ikke sulten om natten, men kan vågne pga stilling, sut eller tørstig.
Jeg er i tvivl om jeg propper hende for meget til skemåltiderne og hun ikke rigtig gider mælken, for af og til synes jeg at jeg presser med flasken. Er det bedre med flere mindre måltider og hun dermed kan have plads til mælken, jeg har bare villet fylde hende godt op, for dermed få en roligere nat ?
Hun har vel stadig brug for denne mælk, og efter 9 mdr er det max 1/2 liter, er det rigtig forstået. Jeg kan læse af dine breve at jeg her ved de 9 mdr kan give hende flaske x 2 og supllere med milkshake/A38 til sen frokost.
Hvor meget sødmælk må hun indtage efter de 9 mdr, af den samlede mælkemængde.
Isabella får jo også mælk, da jeg laver grøden på modermælkserstatning. Her kan jeg vel bare bruge sødmælk når hun fylder 9 mdr.
Kødes skal det fortsat koges, og hvornår må det steges i olie.
Må hun få sovser.
Glæder mig til at høre fra dig
Bettina