Brev:
En måned til Thailand ?
23. august 2007
Alder:
4 mdr.
En måned til Thailand ?
Kære Helen,
Lige et stort TAK for en fantastisk side. Det er så dejligt at kunne rådføre sig på denne måde.
Min kæreste og jeg har altid rejst meget. Østen har været vores svaghed og da jeg fandt ud af jeg var gravid (det var en stor overraskelse og ikke planlagt), var det noget vi begge tænkte over; kan vi så rejse som vi plejer årligt?
Folk omkring har sagt ”bare kom af sted” og vi lurer nu på at tage til Thailand med Emil i HELE december måned. Faktisk har vi allerede bestilt billetter men med afbestilling på. Vi skulle være hurtige ellers var de væk. På det tidspunkt vil han være lige knapt 9 mdr. Jeg vil IKKE tage nogle chancer eller gå på kompromis mht ham.
Jeg ammer Emil og vil blive ved så længe jeg kan. Så det gør det lidt nemmere, altså at have væske ved hånden hele tiden.
Mine spekulationer er følgende;
Flyveturen. Det er jo en meget lang flyvetur. Først et par timer til Wien, så skal vi være i transit et par timer også sent på aftenen begynder den lange tur mod Bangkok. Det er vist ca 10 timer.
Må så lille et barn overhoved udsættes for det lufttryk, højdeforskel eller hvad det nu hedder?
Så er der MFR vaccinen som han jo vil være for lille til at få. Jeg skal tilføje at jeg i forvejen er lidt ”underlig” ved den vaccine fordi man hører om så meget om sammenhæng mellem MFR og udvikling af autisme. Men man hører også om at der er mange mæslinger i Thailand.
Så tænker jeg på om det er ”smart” at hive ham ud af hans vante rammer i en hel måned. Jeg tænker på varmen, på maden, på hans trivsel et fremmed sted i det hele taget.
Lars siger jeg er en pylder men jeg vil bare ikke have en slem måned og tænker at vi hellere bør vente til han er større. På den anden side vil jeg så enormt gerne, også for Lars og min skyld, bibeholde den livskvalitet vi ser i vores rejser og også gøre det til en del af Emils opvækst og liv.
Vi ved godt at denne rejse vil være anderledes og at vi ikke bare kan bo så primitivt som vi har gjort på vores tidligere ferier. Men det er heller ikke noget problem for os.
Har bare brug for lidt ekspertise på dette område.
Kærlig hilsen
Trine