Brev:
Vuggestue... lille fyr mellemfornøjet....eller?!
24. august 2007
Alder:
12 mdr.
Vuggestue... lille fyr mellemfornøjet....eller?!
Kære Helen
Så er vi i gang med at køre Jens ind i vuggestuen - det har været et lidt blandet forløb!!!
Vi startede forrige torsdag, hvor jeg gik derhen med ham et par timer begge dage. Det gik over al forventning. Han kastede sig ud i det med stor glæde og glemte alt om mig og far.
Men så!!! Kom mandag og så så verden helt anderledes ud. Jens var ked af det og ville sidde på arm hele tiden. Hen omkring onsdag gik det op for os, at han er ved at få tænder. En brød igennem onsdag og så var han straks gladere. Torsdag og fredag har han været alene i vuggestuen fra 9.30 til 11.30, hvor personalet så har ment, at vi hellere måtte tage ham med hjem for at sove. Det er faktisk gået helt fint de to dage - han er ikke ulykkelig, men siger selvføgelig til og fra, når han mener, han har brug for noget (han er som tidligere nævnt en højlydt, bestemt herre, omend også meget glad og udadvendt).
Jeg er meget i tvivl om, hvad der sker. På mig virker det som om, det er tænderne der går ham på. Han klør sig i munden, har en rød mås og måser tyndt hele tiden. Og så savler han og kan blive gal på sutten. Han vågner ikke og græder om natten eller er ked af det. Han vågner nogle gange, fordi han - som altid - øver sig motorisk og så ikke kan finde en behagelig stilling.
Grunden til at jeg skriver er, at jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi kommer videre. Personalet er utroligt søde, men det virker på mig som om, de bliver ved med at "udsætte" at Jens skal sove dernede. Det har faktisk været meningen, at han skulle prøve at sove dernede både torsdag og fredag - og så har vi i stedet fået ham med hjem.
Jeg har ikke det fjerneste imod at få min lille dejlige krudtugle med mig hjem - han lægger sig jo bare ned i barnevognen på vej hjem og sover 2-2,5 timer. Men jeg tænker om ikke, vi snart skal til at lade ham sove i vuggestuen, så han ikke tror, det er et 2 timers-arrangement, hvor man bliver hentet kl. 11.30?! Ved du hvad jeg mener? Jeg vil jo helst ikke gøre Jens en bjørnetjeneste. Jeg ved, det er en stor omvæltning i hans liv at skulle passes og vi har i princippet alle de dage, der er brug for, til at køre ham ind. Men jeg har en fornemmelse af, at vi måske bare gør ondt værre?! Er jeg for ond og hård?!
Han fylder 1 på tirsdag og løber omkring. Han er den lille på stuen, hvor de andre er 1,5 år og op. Han virker glad for, at der sker noget nyt. Blot lidt ked over sine bisser. (Sidste gang han fik tænder, havde vi præcist de samme symptomer).
Han hverken afviser os eller er ked af det herhjemme. Og som sagt er vi havnet hos en meget, meget sød pædagog. Jeg har overvejet at aflevere jens på mandag og så ellers bede dem ringe, hvis der er noget. Jeg mangler lidt, at de siger til mig, at det er okay - så nu spørger jeg dig, hvad du synes?
Gav dette nogen mening?
kærlig hilsen
Katja