Svar: Mælkeprodukter, D-dråber, Jern og weekend-rytme
26. august 2007
Alder:
12 mdr.
Kære Lærkes mor
Tusind tak for dit dejlige brev og selvfølgelig er Lærkepigen det mest vidunderlige i verden, ingen tvivl om det! :o)
Hvor er det dejligt at høre at I alle har det så godt.
Det vil være en rigtig god idé at I fortsætter med D-dråber og Jern indtil I ikke har flere tilbage, I kan ligeså godt bruge dem op I har. Derefter kan I overveje om hun skal begynde med en multivitamintablet, som I knækker i kvarte, så hun ikke får den galt i halsen.
Lærkes vægt og højde er rigtig fin og derfor vil man normalt anbefale at I går over til letmælk i stedet for sødmælk. De helt fedtfattige mælkeprodukter som skummetmælk, minimælk og kærnemælk anbefales normalt først fra 3 års alderen.
Jeg ville personlig synes det var guld værd ikke at skulle stå op kl 06 i weekenden, hvis jeg havde mulighed for at sove til kl. 7. Det er prisværdig at I står op, men jeg ville altså ikke gøre det. Hvis hun sover lidt længere om morgenen, så korter hun måske middagsluren lidt ned og så kommer det til nogenlunde at passe med puttetidspunktet om aftenen. Ellers må I vække hende fra middagslur, hvis I synes hun sover for længe og således kommer for sent i seng om aftenen...
Jeg synes derfor I skal forsøge om ikke det fungerer med at sove lidt længere i weekenden:o)
Fortsat held og lykke og pas godt på hinanden, Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske