Brev:
Sproglig udvikling - 17 mdr.
26. august 2007
Alder:
17 mdr.
Sproglig udvikling - 17 mdr.
Hej Helen
Ja så er jeg på banen, denne gang drejer det som om min søn's sprog. Han fik i starten juni konstateret væske i ørene, og 14 dage efter fik han dræn, vi ved ikke hvor lang tid der har været væske i ørerne, sidst han havde mellemørsbetændelse var i februar, så det kunne godt stemme derfra eller før. Vi var hos ørelægen i slutningen af juli og der sad drænet som det skulle.
Nu mine bekymringer bare at jeg stadig ikke syntes at min søn snakker så man kan forstå det og som de andre børn i dagplejen ved godt at man ikke skal samligne med andre børn, men man kan ikke lade være.. Han kan sige: vov, dyt dyt, tak, det, hej, hov, mad og dygtig som man kan forstå.
Han snakker meget men ikke noget man forstår, hvad skal et barn kunne sige i hans alder?? hver gang vi laver noget fortæller jeg ham hvad vi skal og gør. vi kigger i bøger med billeder hvor vi fortæller hvad der er på billederne. f.eks siger jeg bil siger han dyt dyt, han prøver ikke at sige det jeg siger. igen hvis jeg siger hund siger han vov vov.
Jeg har overvejet at ringe til vores ørelæge og for ham til at lave en ørescanning, så får jeg da svar på om han har fået nedsat hørelse. måsker er jeg bare utålmodigt, men hvorfor kan min søn ikke sige mor eller far når han kan sige dygtig.?
Med venlig hilsen
Helle