Brev:
Vil ammes i søvn
29. august 2007
Alder:
2 mdr.
Vil ammes i søvn
Kære Helen
Jeg har en datter som er 9 uger gammel. Mit spørgsmål drejer sig om at få hende til at sove om aftenen uden at falde i søvn ved mit bryst.
Jeg har i de sidste 4 uger givet hende hendes sidste måltid inden hun skal sove liggene i vores seng. Jeg har først kunne ligge hende over i sin vugge, efter hun var faldet i søvn ved brystet. I bagklogskab, kan jeg nu se at jeg har været med til at give hende en vane, som er meget "upraktisk" for os selv, idet jeg jo er den eneste som kan få hende til at sove om aftenen. Mit spørgsmål er nu, hvordan vi kan vænne hende fra dette igen. Jeg vil jo gerne kunne tage hjemme fra en gang i mellem om aftenen.
Jeg har forsøgt at gå og vugge hende i søvn, hvilket vi kan få hende til at falde i søvn om dagen samt ligge med hende tæt ind mod mig, hvilket også kan få hende til at sove i løbet af dagen. Det virker bare ikke om aftenen lige inden hun skal sove.
Kan det evt være en løsning at begynde at amme hende inde i stuen og først gå ind i soveværelset efterfølgende? Hvor meget må hun græde ulykkeligt når jeg holder hende tæt ind mod mig og trøster hende, når jeg forsøger at få hende til at sove??
Om natten når jeg ammer hende, så kan jeg godt ligge hende over i vuggen igen i halv vågen tilstand og så falder hun i søvn for sig selv. Dette kunne jeg ikke gøre for 3 uger siden.
Håber du kan hjælpe mig
Knus fra den frustrerede.