Brev:
Kost og mælk - 7 mdr.
29. august 2007
Alder:
7 mdr.
Kost og mælk - 7 mdr.
Hej igen
Tak for dit svar. Vores søn er nu sig selv igen og sover som han gjorde før. Han bliver stadig ammet i søvn og det trives vi begge med :0) Han vågner let, når han bliver lagt i seng/barnevogn, men putter sig så med nussekluden, så det er dejligt.
Jeg må have fået forkert fat i titlen på den bog som du omtalte i det svar jeg læste, det var nok, den der hed "Sov godt" som du omtalte. Men bare lige for at udrydde misforståelsen... Jeg kunne ALDRIG finde på at lade min søn lægge i 30 min og være ked af det. Det jeg mente var, at det tidsrum hvor man går frem og tilbage til ham aldrig skulle strække sig over mere end 30 min. Men jeg blev lidt beroliget af dit svar, var lidt bange for at jeg gjorde min søn en bjørnetjeneste ved at lade ham falde i søvn hos mig, og at jeg burde lære ham at falde i søvn selv.
Jeg har læst om separationsfasen, men om dagen var der ikke noget at mærke, derfor troede, jeg ikke, det var det. Mht. til overstimulering er det lige præcis som du beskrev han reagerede, altså blive ked og urolig senere. Det er dog også blevet bedre, nu nyder han at komme med ud og opleve lidt.. Men nu nok om det.
Jeg har lige et par spørgsmål om kosten:
Jeg bruger stadig mme-pulver i hans mad grød og mos, hvornår kan jeg begynde at bruge komælk istedet?
Jeg har selv mælkeintolerance og bruger derfor soyamælk og fløde i maden - sovser ol. Må han gerne spise det? Han vil jo selvfølgelig få almindelig mælk at drikke ved siden af, når vi når til det.
Du skal iøvrigt også have stor tak for dit forslag til dagsrytmen, det er næsten på klokkeslet som hans rytme er nu, så det var dejligt at få det bekræftet.
Venlig hilsen
Mette