Brev:
Lille problem med tandbørstning
29. august 2007
Alder:
10 mdr.
Lille problem med tandbørstning
Kære Helen,
så er Kasper blevet 10 mdr i dag, og det går bare så stærkt.
Han starter i vuggestue på mandag, og det glæder vi os til. Han har indtil nu - 7 9 13 - slet ikke haft separationsangst eller morsyge, så mon ikke det kommer til at gå godt :-)
Faktisk har vi næsten ingen problemer for tiden. Han sover godt om dagen, falder selv i søvn i sin tremmeseng om aftenen ca kl 20, spiser godt og er ALTID i godt humør
MEN: et lille problem er der dog. Nemlig tandbørstning. Kasper har 2 tænder i undermunden, som vi har børstet i snart 2 mdr. Og hver morgen og aften er det det samme. Han vrider sig, skriger og er helt oppe at køre.
Det tager vi dog i stiv arm - for tænderne SKAL børstes. Problemet er, at han stikker tungen ud over tænderne, så man overhovedet ikke kan komme til. Jeg kan slet ikke se, om jeg rammer eller ej. Jeg kan selvfølgelig mærke, når jeg rammer tænderne, men det er rent tilfældigt.
Bliver det ved med at være så svært, eller giver han op på et tidspunkt, og indser, at vi har vundet?? Jeg synes jo bare, at 2 mdr er lang tid for sådan en magtkamp.
Og hvor slemt er det, at tænderne ikke bliver børstet ordentligt, imens det står på? Vi er som sagt strikse med at børste 2 gange dagligt, men pga den tunge så er det næsten umuligt at komme ordenligt til
Håber du har nogle gode råd
Hilsen Sandra