Svar: Lille problem med tandbørstning
29. august 2007
Alder:
10 mdr.
Kære Sandra
Jeg tror alle forældre har oplevet problemer i forbindelse med tandbørstning hos deres børn, men som du skriver, så skal de jo børstes de tænder:o)
Den bedste måde at gøre det på er hvis du kan stå bag ved din dreng og så holde med din ene hånd under hans kæbe og kind og børste med den anden. Han kan evt. sidde på bordet foran dig, så kan han kigge ind i spejlet og se hvad der foregår.
Jeg vil tro at I bliver kaldt til første tandlæge eftersyn når han er omkring 1½ år og der vil tandlægen vise dig, hvordan du bedst gør det... men der er jo et stykke tid til endnu, så du kunne måske prøve at ringe til dem eller bare gå forbi og så spørge om ikke de vil være søde at vise dig, hvordan du bedst gør det...
I kan jo ikke gøre det bedre end I gør det, men må bare forsøge så godt I kan og så må I naturligvis sørge for at han ikke får sukker, saftevand osv. som han ikke har godt af og som skader hans tænder.
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske