Brev:
Ammestop, sove selv, mad og morsyge
29. august 2007
Alder:
11 mdr.
Ammestop, sove selv, mad og morsyge
Hejsa..
Ja så blev det min tur til at skulle bruge nogle gode råd....
Det drejer sig om vores datter som lige er fyldt 11 mdr.. hun er MEGET mor syg og kan slet ikke bære at mor er væk, til stor frustration for faderen... hun græder fra jeg er gået til jeg kommer igen....
Hun er ammebarn og står det til hende er hun det meget længe endnu... hun elsker det og det har jeg også gjort, men ikke længere, det er ved at være for meget da hun er så afhængig af mig og slet ikke kan sove med mindre at hun bliver ammet i søvn... hvilket resulterer i at jeg kan bruge timer på at putte hende da hun vågner igen, når jeg trækker brystet fra hende...
Når hun så endelig er faldet i søvn går der max en time så vågner hun og den eneste måde hun kan falde i søvn på er hvis hun får brystet igen til at falde i søvn på... jeg ammer hende kun når hun skal sove og så de par gange hun vågner igennem natten (hun ligger ved siden af mig og sover og får bryst til at falde i søvn på igen så spiser ikke noget særligt)
Vi vil så gerne kunne putte hende i hendes egen seng og kunne få bare lidt "børnefri" sammen om aftenen, men som tingene kører nu bruger jeg hele min aften på hende.
Vi har prøvet at lade far tage over men det resulterer bare i mere gråd og at hun bliver endnu mere mor syg...
Vi har en pige på 4 år også og det går lidt bedre for far at passe hvis han passer begge på een gang, så hun ikke er "alene"
Vi har prøvet næsten alt, men det eneste resultat vi har fået er at hun gang på gang bare har skreget så meget at hun har kastet op.. hver gang hun skulle sove om det var i hendes seng eller barnevogn har hun skreget uanset hvad vi har gjort (Prøvet alt) at hun har kastet op.... Vi ved det ikke bliver nemt og det bliver nogle hårde dage og slipper nok desværre ikke uden skrig skrål og opkast.
Vi er jo nok lidt pyldret og kan ikke lide at hun græder eller kaster op og det har hun jo fundet ud af hvad der skal gøres for at hun får succes... men hvordan gør vi det bedst muligt for hende? tager alting på een gang eller en ting af gangen??
Hvad skal jeg tilbyde hende af mad når jeg ikke længere ammer, så hun er dækket ind og får hvad hun skal have? evt. en madplan?
Hun bruger ikke sut og vil ikke have flaske...
Jeg går hjemme med hende på barsel en god uges tid endnu og så skal hun til så småt og starte i dagpleje en times tid ad gangen...
Håber du kan hitte rede i alle vores spørgsmål og har nogle gode råd...
Hilsen fra os alle