Brev:
Ser min datters kost og væskeplan godt nok ud
29. august 2007
Alder:
6 mdr.
Ser min datters kost og væskeplan godt nok ud
Hej Helen:)
Så er jeg tilbage igen. Min datter bliver jo dejligere og dejligere ligsom man tror hun ikke kan blive skønnere så bliver hun det. Nå men jeg ville høre din mening om min datters madplan mht om den er god nok:)
Hun vågner ved 6.30-7.00 tiden så står vi op og hun får ca 1 dl øllebrød med banan og lidt sveske mos samt sødmælk på og i kop. Hun er ikke så god til kop endnu men det går fremad, det ryger ind og ud, og jeg vil skyde på at hun nok får 20-30 ml i kop.
Så er hun vågen til 9.00-9.30 tiden her får hun så en flaske inden hun kommer ud at sove drikker alt mellem 130-200 ml, for det meste 170ml mme. Sover så ca 1,5-2 timer. Her kommer hun så op og får lige lov at lege lidt, jeg tilbyder lige lidt kamille te for at slukke hendes tørst efter at have sovet, her tager hun max 50ml og nogle gange kun 20 ml.
Så får hun middagsmad kl 12-12.30 tiden her får hun Havregrød med frugt/fuldkornsgrød med frugt/flerkornsgrød med frugt eller rismel med grøntsager. Her spiser hun gerne en 1 dl og får vand til i kop 20-30 ml. Så er hun vågen til kl 14-14.30 her får hun så igen en flaske og sammen mønster med at drikke men oftes her tager hun mellem 150-180ml. Så tager hun atter en lur på 2 timer ca.
Når hun så kommer op igen så tilbyder jeg hende gerne kamillete igen på flaske og her tager hun alt mellem 0-100ml. Så får hun aftensmad kl 17.30 grøntsagsmos med kød og/sovs her spiser hun som regl 1-1.5dl. Hun får vand i kop til samme mængde som ved de andre måltider 20-30 ml. Til dessert tilbydes hun frugtmos med sødmælk ca 0.5dl.
Så bliver hun puttet til natten med en flaske vælling 250ml (majsvælling med pære og banan smag) Den er hun meget glad for. Og så sover hun hele natten igennem, DEJLIGT:)
Ser det godt nok ud både mht kosten men også væske indtaget.
Hun tisser fint og har afføring 2-4 gange dagligt uden problemer. Dog mere voksen agtigt. Hun trives fint, kan sidde sådan nogenlunde, og kan trille fra ryg til mave og trække benene op under sig og skyder numsen i vejret. Kan også komme 360 grader rundt om sig selv. Så jeg syntes hun har det godt:)
Hun vejer nu 9 kilo og 69cm så der mangler ikke noget.
Med venlig hilsen Karin:)