Brev:
Nye problemer - snerrer af os og de andre børn
30. august 2007
Alder:
2 år
Nye problemer - snerrer af os og de andre børn
Kære Helen,
Tak for dit svar. Vi er nu løbet ind i nye "problemer" med vores lille dreng på 2 år. Både hjemme og i vuggestuen er han begyndt at gå hen til både børn og voksne og ligesom med en truende adfærd - snerre. Han ser meget gal ud og snerrer højt.
Andre børn bliver bange og lad mig sige at det faktisk ikke er specielt charmerende. Heller ikke at en dreng med små lyse krøller!!!
Vi skal have en generel samtale med personalet i vuggestuen snart og vi er selvfølgelig alle opmærksomme på at det skal stoppes. Vi siger alle at han skal lade være, og at de andre børn bliver bange når han gør det. Jeg må lige fortælle at storebror har gjort det i det små og gør det stadig hvis han bliver sur. Når lille Jacob så gør det, så synes storebror (på 4) at det er hylende morsomt. Det er synd for Jacob synes jeg.
Igår var vi til sommerfest i institutionen. Jacob fik et hysterisk anfald over at han skulle stå i kø for at sparke til en bold. Han satte i et hyl og lad sig derefter falde bagover. helt stift og det endte da også med at han blev ked af det og forskrækket. Han råber stadig det meste af tiden og når vi siger at vi får ondt i ørene og at han skal lade være, evt. forsøger at få ham til at fokusere på andet, så skriger han endnu højere.
Nogle gange griner han når vi siger at han ikke må skrige. Vi har forsøgt at fjerne os fra ham men han suser lige i hælene på os. Vi leger i øjeblikket stilleleg ved hvert aftenmåltid og det synes at hjælpe lidt. Lige indtil Jacob ikke får sin vilje! Min mand og jeg har fra igår aftalt at vi under ingen omstændigheder må råbe af børnene for som de kloge siger så kopier børn de voksne.
Jeg har brug for nogle redskaber som vi dels kan bruge hjemme og som jeg kan foreslå i vuggestuen. Han er selvfølgelig også en glad, kærlig og vidunderlig dreng. Håber at høre fra dig snarest.
Med venlig hilsen
Mor til to