Brev:
Søvnproblemer fortsat
30. august 2007
Alder:
13 mdr.
Søvnproblemer fortsat
Hej Helen
Tak for dit svar, det var godt med noget opbakning :-)
Emil er nu 13 mdr, og er blevet en anelse mere stabil om natten, dog med et par undtagelser.
Som jeg skrev sidst giver vi ham vælling om natten. Således at han tager 150 ml når han bliver puttet, 150 ml ved 23-24 tiden og 100 ml mellem kl 03 og 04. Han vågner typisk mellem kl 6 og 7. Det er blevet ret nemt at putte ham, det tager ca 10- 15 min.
Emil er stadig en stor dreng på 11,7 kg og ca 82 cm. Han siger ord som hej, vov vov, hva´ det. Han går endnu ikke, men er tæt på.
Han bliver stadig passet hjemme, jeg starter på arbejde mandag (endeligt), hvor hans far overtager orloven. Emil starter i dagpleje den 17/9, vi har afsat 14 dage til at køre ham ind.
Emils dage forløber sådan, at han vågner ved 6-7 tiden og får havregrød kogt på mælk med banan og vand
Kl 8- 8.30: formiddagslur på max 1 time (jeg vækker ham, hvis han ikke er vågnet selv) Nogle dage springer vi denne lur over, men dette har ingen positiv effekt på hans nattesøvn, nærmere tværtimod. Det er som om han bliver overkørt og kan ikke falde til ro igen.
kl 9.30: ½ bolle med smør
Kl 11.30: 1 skive rugbrød med pålæg og vand til
Kl 12 middagslur 1½ - 2 timer
kl 14.30: ½ bolle med leverpostej, frugt. (han er træt af A38..)
Kl 17: agurk, et stykke af en bolle.
Kl 18: Aftensmad.
Kl 19.30 : Putning og vælling som ovenfor beskrevet.
Han kommer ikke i nærheden af de mængder mad, du beskrev i dit sidste svar...
Men, vi skal vel også snart videre ift natspisningen. Vi har talt om at tilbyde al vælling dvs 2x 200 ml indtil kl 24 og derefter kun tilbyde vand. Hans far har mod på at tage kampen.
Vi har i det sidste halve år sovet på hvert sit værelse, sådan at den ene er nogenlunde udhvilet.
Har du nogen gode ideer til hvordan vi kommer videre?
Med venlig hilsen Emils mor