Brev:
Kost og amning - 8 mdr.
31. august 2007
Alder:
8 mdr.
Kost og amning - 8 mdr.
Hej Helen
Og tusind tak for dit svar på mit sidste spørgsmål. Det hjalp meget på humøret herhjemme;-)
Vores lille dreng er nu 8 mdr. og jeg er tvivl om vi skal til at introducere ham for en anden kost og hvor meget jeg skal amme ham. Håber du kan hjælpe.... Hans "kostplan" ser således ud idag.
Kl. 06.00 Amning
Kl. 08.00 Havregrød med frugt samt vand af kop
Kl. 09.30 Formiddagslur ca. 1½ time
Kl. 11.00 Øllebrød, hirsegrød eller trekornsgrød med frugt samt vand af kop + amning
Kl. 14.00 Eftermiddagslur ca. 1 time
Kl. 15.00 Frugt og tvebakke samt vand af kop + amning
Kl. 18.30 Kartoffelmos med grønsager og kød/fisk samt vand af kop. Nogen gange frugt til dessert
Kl. 20.00 Amning og sove
Kl. 24.00 Amning
Kl. 04.00 Amning
Han er egentlig ikke særlig interesseret i amningen kl. 15 og slet ikke i den kl 11. Et par gange har vi da også sprunget kl 11 amningen over, hvis der ikke lige har været tid. Skal jeg fortsætte med det alligevel? Vil han så få nok mælk?
Er også rigtig træt af at amme om natten, men synes virkelig at han virker sulten/tørstig og den ene gang vi har forsøgt at lade være med at give ham det, græd han meget meget hjerteskærende:-(, så vi måtte opgive, og lade ham få noget alligevel.
Hvad med hans øvrige kost? Er det ved at være tid til at vi kan introducere ham for andre ting end grød og kartoffelmos. Jeg synes han virker meget træt af især grøden, og han elsker at få en tomat eller lignende som han selv kan sidde og tygge på. Er også bange for om han kommer til at mangle nogle vitaminer eller lignende når hans kost er så ensidig. Han får forskellige frugter og grønsager, men ellers er der jo ikke meget afveksling.
Det skal lige siges at han ikke har nogle tænder endnu, så er i tvivl om hvor fast en kost jeg kan give ham. Er meget nervøs for at han skal blive kvalt i et eller andet. Har oplevet at et stykke æble sad fast i halsen på ham.
Og lige en sidste ting. Skal vi give ham sødmælk at drikke til maden, eller er vand godt nok?
På forhånd tak.
/Vix