Brev:
Vil ikke sove om dagen - 4 mdr.
1. september 2007
Alder:
4 mdr.
Vil ikke sove om dagen - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg sad lige og kiggede mine gamle spørgsmål igennem vedr. Isabella. De fleste af dem handlede om søvn, hvilket også volder mig en del hovedbrud med Victoria, min lille datter på 4 måneder.
Victoria sover endnu ikke igennem om natten, men jeg tror bare, at det er et spørgsmål om, at jeg får hende flyttet over i sin egen seng. Jeg er bare ikke klar til at slippe hende endnu;-b. Hun sover fra 20-21 tiden til 03, ammes og sover videre til 05, ammes igen og småsover til 06, hvor vi står op til Isabella. Herefter starter problemerne. Jeg kan ikke få hende til at sove om dagen.
Ved 7.30 tiden er hun træt igen. Jeg ammer hende i søvn i vores seng, men så snart jeg rejser mig og lister ud, sover hun kun videre i ca. 15 minutter før hun atter er lysvågen. Igennem dagen forsøger jeg alt:
- Gåtur med barnevogn, hun falder hurtigt i søvn, men sover kun mens vognen kører.
- Vugge i søvn i arme svøbt og med sut, når jeg lægger hende fra mig, sover hun videre i 15 minutter, hvorefter jeg ikke kan få hende til at sove igen.
- Visse i søvn i barnevognen, sover ca. 30 minutter.
- Køre i søvn i bilen, hun vågner såsnart bilen standser.
- Stå ved siden af barnevognen klar med sut og visse i søvn igen, hun hyler frustreret og vil ikke sove mere.
Jeg kan få hende op på max. 4 smålure af ½ time pr. dag. Det er for lidt for mig, da jeg jo har Isabella at passe også, når hun kommer hjem fra dagpleje kl. 14.30. Jeg synes, at jeg har prøvet alle de råd, jeg kan finde på, men jeg håber, at du måske kan hjælpe mig videre. Jeg kan ikke få lavet andet end at underholde Victoria og få hende til at sove og det frustrerer mig meget.
Kærlig hilsen
Isabella og Victorias mor