Brev:
Sover rigtigt dårligt
1. september 2007
Alder:
3 mdr.
Sover rigtigt dårligt
Hej Helen
Så har jeg brug for din hjælp igen. Min datter, som er 3 mdr sover rigtig dårligt, hun spiser stadig lidt som vinden blæser på, men tager nu ca. 200 g på for hver vejning, så det er rigtig godt. Der er ingen rytme i hverken spisning eller søvn, spisningen kan jeg sådan set godt se bort fra, men det er hendes søvn, som er ved og drive hele familien vanvittig.
Oversigt over hendes søvn.
Vågner kl. 6
Sover igen kl. 8.00 - 8.30 i hendes barnevogn (hun er ikke til og få lagt, hvis hun kun har været vågen i 1 time - 1½ time)
Vågner kl. 9 ca (uanset hvornår hun er lagt)
Sover igen ca. 11.30 (hvor jeg har båret på hende i ca. 30 min førend hun falder til ro, barnevognen har vi prøvet men ligeså snart jeg stopper med og lulle er helvede løs)
Vågner ca. 13.30
Sover igen kl. 16.00 ca.
Vågner kl. 16.30
Sover igen kl. 18.00
Vågner kl. 18.30
Sover så igen kl. 21.30 også sover hun indtil kl. 6 næste morgen
Hun spiser ca. 600 - 700 ml. i døgnet, men det er fordelt over mange flasker, det med og tage et ordentligt måltid mad, er ikke noget hun gør i.
Det er utrolig frustrerende for mig, for når hun er vågen er hun kun glad i ca. 30 min, også begynder hun og blive træt igen, også er hun sur og ulykkelig indtil hun endelig falder i søvn igen, jeg kunne jo godt tænke mig, at hun tog lure som varede ca. 2 timer hver, også må hun gerne være vågen i 3 timer for min skyld, så længe hun er glad.
Jeg synes jeg bruger, så mange kræfter på at gå rundt med hende på armen, da det er det eneste hun gider, så når vores store datter på 2 år endelig kommer hjem, så ligner jeg noget katten har slæbt ind, og min lunte er ekstrem kort overfor hende, hvilket hun udnytter til fulde fem. Det skal lige siges at trods hun kun lige er blevet er 3 mdr, så vender hun sig både fra ryg til mave og fra mave til ryg, hun pludre rigtig rigtig meget, og smiler også meget.
Håber du har nogle gode råd
Med venlig hilsen
Gitte