Brev:
Hård mave - skal hun på Movicol igen?
2. september 2007
Alder:
9 mdr.
Hård mave - skal hun på Movicol igen?
Kære Helen
Siden Victoria for alvor er begyndt at få fast føde (det startede da hun var omkring 5 måneder) har hun kæmpet med hård mave - hun græder ikke, men virker utilfreds; specielt ved måltiderne.
Vi har været ved lægen og han sagde at der ingenting var i vejen, men vi måtte hellere få hende på Movicol (½ brev om dagen). Det har hun taget i 2 måneder og i den periode virkede maven fint. Da vi stoppede med medicinen kom den hårde mave igen - (hun presser i en hel dag og om aftenen kommer der en kugle ud...). Jeg ringede til lægen igen og han sagde at hun atter skulle på Movicol. Vi gav det hende i en måned og maven virkede fint...
Nu er vi stoppet med medicinen igen og den hårde mave er kommet tilbage....hun har normal afføring i måske 2 dage og så kommer kuglerne tilbage.
Kan det passe at hun skal på Movicol igen? Kan det virkelig passe, at hendes mave ikke kan fungere normalt uden medicin? Jeg er holdt op med at give hende banan og hendes bleer er fint tunge, så ude fra det skulle man i hvert fald tro, at hun drikker nok....Kan det være, at der er noget som hun ikke kan tåle?
Hun klager meget for tiden, men det er svært at bedømme om det er maven eller tænderne som driller (hendes gummere klør meget......)
Jeg ser som altid frem til dine råd.
Venlig hilsen
Renata