Brev:
Formiddagslur - 2 mdr.
4. september 2007
Alder:
2 mdr.
Formiddagslur - 2 mdr.
Hej Helen...
Tak for dit svar sidst. Det må have været en lille 8 ugers krise, han var igennem, for nu synes det at gå meget bedre med det hele. Malthe virker mere velafbalanceret, sover pænt godt og er super glad og tilfreds. Det er bare så dejligt :-)
Jeg har bare et lille spørgsmål til dig. Det er selvfølgelig vedr. søvn igen :-) Det passer meget godt med, at ca. 1,5-2 timer efter Malthe er stået op, bliver han træt igen. Da jeg har erfaret, at han på det tidspunkt sover dårligt i sin vugge, går jeg med ham i barnevognen. Han falder stort set i søvn med det samme :-) Men præcis 30 min. efter vågner han hvor han, som du så ofte skriver, skifter søvnfase.
Han har da store øjne og virker frisk igen, og jeg kan ikke få ham ned i den dybe søvn. Har prøvet at ae på kinden, give sutten, rokke videre mv. Men det virker som om, at han er vågen og klar på at opleve livet igen. Dette gælder faktisk også hans eftermiddagslur, der tager han også kun 30 min. søvn. Middagsluren er dog noget længere, gerne 2-3 timer.
Har du nogle gode råd til, hvordan jeg får ham ind i den dybe søvn? Om aftenen bliver han lagt i seng mellem 19-20 nu, så jeg tænker dog også, at det kan være, han bare ikke har behov for mere og klarer sig på den søvn, han får - Dvs 2 små lure og en stor??
Har lige et andet spørgsmål. Malthe sidder i autostol på bagsædet med ryggen mod mig, når vi kører i bil. Har på det sidste erfaret, at hver gang jeg skal køre bil med Malthe alene (små ture mellem 20-30 min. varighed), bliver han utrolig ulykkelig og græder de første 10 min, hvorefter han nogle gange falder i søvn og andre gange smågræder eller er stille. Prøver at synge for ham og fortælle, at jeg er der og stopper til tider og aer ham på kinden. Men det er ret frustrerende, at han bliver så ulykkelig, og at jeg ikke rigtig kan gøre så meget for ham, mens jeg kører.
Kan det være fordi han føler sig utryg, alene eller andet (Det sker ikke, når vi er 2 og jeg sidder på bagsædet med ham) ?? Hvad kan jeg gøre for at lette køreturen for ham??
Vil bare sige, at det er en super brevkasse, som jeg nyder godt af...
Med Venlige Hilsen
Maria