Svar: Sover hun for meget? - 2 mdr.
4. september 2007
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Det lyder som om at din datter har et rigtig godt sovehjerte og det er naturligvis helt okay og dejligt for jer begge.
Gennemsnitligt vil de fleste børn på 2-3 måneder sove 3 lure dagligt sammelagt ca 6 timer og om natten vil de så sove ca 9-10 timer, ialt ca 15 timer i døgnet, nogen lidt mere, nogen lidt mindre.
Din datter sover 3 gange dagligt: 1 time + 3 timer + 2 time altså ialt 6 timer. Om natten sover hun fra ca kl. 20.30 til 7.30 afbrudt af ½ times vågenhed, ca 10 ½ time... det lyder rigtig fint, lidt mere en gennemsnittet men helt okay.
Det du skal være opmærksom på er naturligvis at din datter ikke sover så meget om dagen at hun begynder at bytte op og ned på nat og dag og dermed begynder at blive mere vågen om natten, men sådan er det jo ikke.
Du skal naturligvis også sikre dig at hun når hun er vågen er aktiv, bruger sig selv, smiler, pludrer, spiser som hun skal og således trives. Og det lyder det som om hun gør.
Så nyd du at hun sover og sørg for selv at få noget hvile... ting ændrer sig jo nogle gange:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske