Brev:
Opdatering af madplan - 7 mdr.
5. september 2007
Alder:
7 mdr.
Opdatering af madplan - 7 mdr.
Hej Helen
Vi har brug for at få opdateret vores madplan for Noah, som nu er blevet 7 mdr. Vi har lige haft besøg af vores nye sundhedsplejerske, som mener Noah får for meget MME på flaske og nu vil vi gerne have din vurdering af hans indtag af MME samt dagen generelt. Specielt jeg er nemlig lidt forvirret lige nu.
Indtil for et par dage siden så vores dag nogenlunde sådan her ud:
06.30 Vågner og får ca. 120 ml MME (flaske)
9.00 Grød med frugtmos og MME i glas
9.30 Puttes til lur (Vi har fjernet flasken med 100 ml MME (flaske) Sover 1½-2 timer
12.00 Grøntsagsmos med kød eller øllebrød og MME i glas
13.30/14.00 Puttes til lur med 150 ml. MME (flaske) Sover 1-2 timer
16.00 Grød med frugtmos og MME i glas
18.00 Grøntsagsmos med kød og MME i glas
19.30 Flaske til natten, 200 ml MME
Desuden får han vand efter behov mellem måltiderne.
Vi har med succes givet Noah en flaske ca. kl. 23, og får han den sover han rigtig godt frem 6.30, hvor han har fået sutten en enkelt gang mellem 5 og 6. Vi har også set om han kan undvære flasken kl. 23, og det kan han faktisk godt, dog sover han meget uroligt og vågner 5-6 gange (hvor jeg hører det), men falder næsten altid selv i søvn, endda uden sutten. Han bruger sine 2 sovedyr.
De sidste 2 dage har han Noah dog ændret rytme, så han vågner kl. 5, hvor vi så har givet ham en flaske, men drengen vil ikke sove videre. Næh nej nu er vi jo vågen ) Det er lidt for tidligt. Kan det mon skyldes at vi er begyndt at give ham rugbrødshapsere til frokost. Måske han ikke får nok mad i løbet af dagen. Han spiser ca. ½ skive bondebrød. Er det nok, eller skal jeg tilbyde ham lidt grøntsagsmos ved siden af??
Vi er også lidt i tvivl om han fortsat skal have en flaske til natten kl. 23. Vi er nemlig bare stoppet fra den ene dag til den anden, og han sover jo nogen nætter noget uroligt, mens andre sover han til ved 04.30-tiden hvor han får sutten og sover videre. Jeg er meget i tvivl om han stadig har brug for den sene flaske. Hvis han ikke har brug for den mere, vil vi nemlig flytte ham ud af soveværelset, da jeg vågner alt for mange gange ved han mosler rundt (skal dog lige vende mig til tanken).
Hvordan kommer vi videre til de næste mellemmåltider og hvad kan det i givet fald være. Jeg er meget opmærksom på at han får den rette kost og så varieret som muligt. Vi har givet ham tykmælk/A38 med revet rugbrød og frugtmos om eftermiddagen, men er lidt i tvivl om vi bør det, når jeg er allergisk over for mælk.
Hans aftensmad tager nu udgangspunkt i vores, dog skal grøntsager stadig være blendet, da han ellers ikke spiser særlig meget. Men vi gør den grovere ved at mose kartoflerne og blende grøntsagerne.
Vi ser frem til at modtage din vurdering.
Mange hilsner
Mette