Brev:
Urolige nætter - 11 mdr.
6. september 2007
Alder:
11 mdr.
Urolige nætter - 11 mdr.
Hej.
Jeg har en søn som snart bliver 11 mnd.. Han er en glad og frisk dreng Jeg ammer morgen og aften og en sjælden gang rund kl 1700.
I de siste 14 dagene har han våknet midt på natten(ca. kl 0300). Jeg har ammet han, men han har ikke ville sove igjen så det har endt opp med at han er kommet inn i våres seng og falt i søvn der ret hurtig og sover t ca. 0630. Han har siden han var 7 mnd. kunne sove igjennom (kl 20.00-06.30).
Om dagen sover han normalt fra kl 0900-1030 og 1500-1600.
Mitt spørsmål er om det er en fase han er inne i eller om han er sulten eller om vi skal være strenge og ikke ta han opp og la være m å amme han. Altså lade d stå til noen dager og håpe på at han har fatter at han ikke får mat og bare sover videre?
Jeg er også i tvil om jeg skal stoppe å amme helt da mange siger at det vil få han til å sove gjennom, men når han tidliger har sovet gjennom burde det jo ikke gjøre den stor forskjell. Jeg synes det er hyggeli å amme og hadde forestild mig å amme et par mnd. ennu, men jeg vil også gjerne ha min nattesøvn.
Kan jeg godt holde opp med å amme når han ikke tar flaske?
Han går ikke i institution, det skal han først til Januar.
Sånn det tror jeg var det hele.
På forhånd Takk.
Marianne