Brev:
Nattesøvn og mad - 5 mdr.
6. september 2007
Alder:
5 mdr.
Nattesøvn og mad - 5 mdr.
Hej Helen
Vi er forældre til lille Vitus på 5 mdr. Han vejer ca. 10 kg og er 70 cm lang. Han er en glad og dejlig dreng med masse af energi.
Han sover tre små lure i løbet af dagen på 30-40 min, hvilket godt kan være lidt frustrerende, da man ikke kan nå noget, før han vågner igen.
Vores egentlige spørgsmål går på nattesøvnen, men vi vil lige give dig et indblik i, hvad han får i løbet af dagen.
05.00-05.30 ammes og sover videre.
08.00 våger og står op - ammes
09.30 falder i søvn 30-40 min - ammes, men tager ikke så meget før han sover
12.00 Grød og frugtmos + vand af kop
13.30 ammes og falder i søvn 30-40 min
16.00 ammes
18.00 Grød eller mos + vand af kop
20.00 200 ml mme, og falder i søvn til natten.
Fra Vitus var 3 mdr til 4½ mdr sov han fra kl 21.00 til 05.00 uden at vågne om natten, men de seneste tre uger vågner han kl 02.00 om natten og skal have mad.
I nat forsøgte vi med succes, at vugge ham i søvn uden mad. Vi er i tvivl, om han har behov for mad eller det bare er blevet en vane. Er det ok, IKKE at give ham noget om natten??
Kan man evt gøre noget for, at han sover igennem om natten, og evt lidt længere lure i løbet af dagen?
Vi har læst i nogle af dine andre besvarelser, at man kan give en sen aftenflaske omkring kl 23.00. Vitus falder i søvn mellem 20.00 og 21.00 for natten, skal vi evt vække ham??
Alt i alt sover Vitus 13-14 timer i døgnet, er det nok?
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen Vitus' forældre