Brev:
Underliv efter fødsel
7. september 2007
Alder:
6 mdr.
Underliv efter fødsel
Hej
Jeg har for 6,5 måned siden født mit andet barn. Det første kom ved kejsersnit. Jeg blev klippet under fødslen, og døjede med såret samt hæmorider i de første 3 uger. Mit problem drejer sig om udseendet af mit underliv. Det er ikke fordi jeg udstiller det særlig tit, men jeg vil gerne være pæn - også for min mands skyld, men mest for min egen.
Da jeg var til efter-fødselstjek hos lægen konstaterede han en polyp i skeden og bad mig komme igen nogle måneder senere. Jeg var så til et tjek forleden, hvor han glad oplyste mig om, at den var gået væk af sig selv. Det er jeg ikke enig med ham i, da jeg ser nøjagtig ligesådan ud forneden som tidligere. Jeg bad ham også kigge på mine hæmorider, som dog er svundet meget ind, men stadig gør, at jeg har svært ved at holde mig ren efter toiletbesøg.
Min læge siger, at det kan nå at blive bedre endnu, og at jeg ikke kan forvente at se pæn ud efter en fødsel. Jeg har før fået af vide, at man ikke skal stille sig tilfreds med det. Jeg ser næsten helt deform ud, også pga en skæv sammenvoksning.
Mit spørgsmål er, hvad skal jeg forvente, og hvad skal jeg stille mig tilfreds med? Jeg mistænker min læge for at have underlivsskræk, og det er heller ikke fordi jeg selv nyder at tale om det eller vise det frem, men jeg vil hellere have noget gjort nu, i stedet for at stille mig til tåls i de næste 50 år.