Brev:
Vågen 1 time om natten
7. september 2007
Alder:
5 mdr.
Vågen 1 time om natten
Hej
Jeg har en dejlig datter på 5 mdr.
De sidste 14 dage er hun begyndt at være vågen 1 time om natten. Med vågen mener jeg i lege humør. Hun ligger og "snakker", pludre, kaster rundt med hendes sutteklud. Nogle gange kan jeg mærke at hun gerne vil have kontakt, hun kommer med nogle "skrigelyde" og så må jeg give hende sutten. Det virker jo som sådan uskyldigt nok, men problemet er jo at vi ikke kan sove i den time. Hun falder selv i søvn efter en times tid. Ved du hvad årsagen kan være?
Det skal lige siges at vi blev gift for 3 uger siden, og der jo selvfølgelig var lidt stress op til og bagefter det, men det er jo ved at være længe siden nu..
Derudover tager det lang tid for hende at falde i søvn om aftenen. Om dagen er det ikke det store problem, men om aftenen forsøger vi at lade hende falde i søvn selv i hendes seng som står inde hos os. Det kan nogle gange tage 45 min, og gentagne gange sutte givning inden hun overgiver sig. Hun græder ikke, men ligger og siger nogle "skrigelyde" og leger med suttekluden. Jeg ville jo ønske at det tog et kvarters tid. Er jeg naiv :-) ??
Vores døgnrytme:
ca 07 - ammes i sengen
ca 07.30 - står op og hygger
ca 08.45 - ammes, formiddagslur. Som regel 45-1½ time
ca 11.00 - majsgrød, vand og lidt sveskemos
ca 12.30 - ammes og eftermiddagslur. Som regel 45-1½ time
ca 15 - ammes og lidt frugtmos
ca 16.30 - power nap ½ time
ca 18 - grøntsagsmos og vand
ca 19 - ammes og puttes
ca 01.30-02.30 - vågen
ca 04 - ammes
Jeg føler at jeg ammer hende meget, men jeg er bange for at hun ikke får væske nok med det vand jeg giver hende.
Glæder mig til at høre din mening om div. spørgsmål og døgnrytme :-)
Hilsen Elisabeth