Brev:
Mad cirkus
14. september 2007
Alder:
8 mdr.
Mad cirkus
Hej Helen,
Tak for dit sidste råd - du er så dejlig konkret og har ingen løftet pegefinger - skønt!
Nu er Asger blevet 8 1/2 mdr. og der er opstået et madcirkus, som er meget opslidende for alle i familien. Asger er ikke jordens største baby, så vi er altid lidt bekymrede for om han spiser nok. Til 8 mdr. tjek vejede han 8,5 kg og var 69 lang. Han følger dog sin kurve.
Det er frokostmåltidet/ eftermiddagsmåltidet, der er blevet et show uden lige. Asgers dag ser typisk sådan ud:
kl. 6/7 vågner fra natten
kl. 8 morgenmad: spiser havregrød eller flerkornsgrød (ca. 2dl.) med frugt og drikker mme af kop
kl. 9/9.30 lægges til formiddagslur - tilbydes mme af flaske, drikker ml. 50 - 100, sover 1,5 - 2 timer
kl. 12 frokost: grøntsagsmos med kød eller fisk (rester fra vores mad), mme af kop
kl.13/13.30 lægges til eftermiddagslur - tilbydes mme af flaske - nogle gange drikker han 100 ml, nogle gange intet, sover 1,5 time
kl.15.30 eftermiddags snack: A38 med frugt og rugbrødshapsere - meget forskelligt hvor meget han spiser - nogle gange 100 ml. A38/kvart rugbrød - andre gange næsten intet
kl.18 aftensmad: grøntsagsmos med fisk eller kød - får både blendet mad og øver sig på stykker - elsker at spise frikadelle indmad etc.
kl.19 puttes til aften med en flaske mme - drikker ca. 100 ml.
kl.23 han får en flaske inden vi går i seng - vækker ham, han drikker 200 ml. og sover videre til næste morgen.
Han spiser rigtig meget til aftensmad.
Til frokst og eftermiddag skriger/klynker han sig vej gennem et måltid - nogle gange må vi opgive efter 5 minutter - han virker bare ikke sulten. Vi vil jo gerne have at madsituationerne er hyggelige, men vil også gerne have, at han spiser og vokser!
Vi har prøvet at give ham morgenmad tidligere, så han måske er mere sulten til frokost, men så gider han bare ikke spise sin morgenmad :-(
Håber du har lidt vise ord - vi er i vildrede.
Kærlig hilsen Julie
Ps. han er generelt inde i en klynke periode.