Brev:
Mad, amning og andre spørgsmål
14. september 2007
Alder:
11 mdr.
Mad, amning og andre spørgsmål
Kaere Helen,
Det er foerste gang jeg skriver til dig. Jeg hedder Julie og bor i Mexico sammen med min kaereste (som er mexicaner) og vores soen Sebastian. Sebastian er fra den 8. Oktober 2006 og er 11 maaneder gammel (snart et aar - som tiden dog gaar)
Jeg skriver til dig fordi jeg er lidt traet af den mexicanske maade at goere tingene paa og for at vaere helt aerlig stoler jeg ikke altid paa deres sundhedssystem. Det er lidt gammeldags.
Da Sebastian blev foedt fik jeg at vide at jeg skulle hive hans forhud tilbage hver dag for at undgaa at han skulle faa forhudsforsnaevring. Det valgte jeg saa ikke at goere. Jeg mener at man ikke bruger den metode mere - og han har da hverken haft betaendelse eller problemer med at tisse.
Sebastian er en rigtig maelkedranker - og sover stadig hos os i sengen (desvaerre rejste vi rigtig meget med ham de foerste 7 maaneder af hans liv - til Afrika og Danmark for at besoege familie) saa han har vaennet sig til at sove hos os. Han bliver hysterisk naar jeg prover at laegge ham over i hans vugge. Men jeg vil gerne have at han sover alene nu da han vaagner meget i loebet af natten og vil gerne ammes hele natten lang hvis det er muligt.
Vi skal til at skifte til en ny lejlighed vi har koebt og der faar han sit eget vaerelse, saa jeg har behov for at faa ham ud af sengen.
I mandags begyndte han i vuggestuen og de siger at han spiser godt - han faar frugtmos og andet Gerber (babymad paa glas) da de koerer det system i vuggestuen og midt paa dagen faar han varm mad som de laver i vuggestuen. Naar han kommer hjem prover jeg paa at give ham frugt og andet men han vil kun have Gerber eller bryst.
Jeg foeler at jeg er ved at koere lidt sur i det da jeg koeber ind og laver mad og han spiser det ikke. Men koeber jeg babymad saa vil han gerne :(
Amningen er ogsaa et oemt punkt - jeg vil gerne blive ved med at amme lidt endnu - men hyggeamme - men jeg foeler at jeg raekker ham en lillefinger og saa tager han hele armen. Hvis det stod til ham ville han udelukkende ammes.
Kunne du ikke hjaelpe mig med en lille madplan. Og hvad goer jeg med amningen - skal jeg droppe den nu? Han er hjemme sammen med mig fra kl 3 hver eftermiddag frem til naeste morgen saa det kan blive til meget boevl med maelk.
Og et sidste spoergsmaal - han er begyndt at sove meget uroligt - og vaagner og graeder meget tit om natten. Derudover graeder han hver gang han vaagner. Jeg kan ikke forstaa hvad det er der skraemmer ham?? Eller om det er en daarlig vane?
Han kravler meget, han staar hvis han holder fast paa moeblerne og gaar alene med sin gaavogn. Jeg mener at udviklingsmaessigt er han ok med paa den.
Undskyld at det er lidt forvirrende :)
Med venlig hilsen
Julie