Brev:
Vil ikke spise ved bordet
15. september 2007
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise ved bordet
Kære Helen.
Ja, så må jeg ty til dine gode svar igen.
Jeg er på Herrens mark for min søn på 10½ måned vil pludselig ikke spise med ved bordet. Han har simpelthen så travlt med at komme ned at lege og kravle, at han vender hovedet, kniber munden sammen og svinger med armene. MEGET tydelige tegn. Det er ret frustrerende. Han brokker sig også højlydt. Når der er gået ½ time og vi har prøvet med tålmodighed og taget fokus væk, sat ham ned at lege og taget ham op igen og alt det bedste vi har lært og der stadig ikke er sket noget, ja så sætter vi ham på gulvet for at lege.
Jeg har så (med røde ører) prøvet at give ham rugbrødshapsere mens han sidder og leger og sørme om han ikke lystigt åbner munden og spiser. Altså noget i mig siger, ja og det er så bare en periode vi gør det her, hvor den anden med de røde ører kan mærke at det bare ikke er i orden. Hvilken side har ret?? Han vil ofte godt spise sin morgenmad i højstolen, men ikke frokost og aftensmad.
Han er en meget bestemt lille fyr der virkelig prøver os af og vi kan se han er meget bevidst om det han gør for at få en reaktion fra os. Vi er bare på bar bund med det mad. Han vil heller ikke spise grøntsager eller noget som helst til aften mere. Rugbrød er pludselig blevet et hit.. Skal vi bare fortsætte med det og så stadig prøve med det vi spiser?? Han har før spist masser af grøntsagsmos, lasagne, frikadeller m.kartofler og sovs osv.
Skal vi bare trække på skulderen og sige, nå det er bare sådan det er lige nu, eller skal vi holde stejlt på at ALLE måltider indtages ved bordet i hans egen stol??
En anden ting er, at efter han har været syg med høj feber og diarré vil han under ingen omstændigheder drikke MME. Han plejer ellers at elske sine to flasker morgen og aften på 200 ml, men han går helt i flitsbue og begynder at græde. Hvad pokker gør vi så? Vi kan med nød få et glas sødmælk i ham om dagen.. Hmm..
Ja, jeg er frusteret og det er hans far også. Jeg glæææææder mig til at få dit svar..
Kærlig Hilsen
Karoline