Brev:
Vil ikke have bondebrød/rugbrød
15. september 2007
Alder:
8 mdr.
Vil ikke have bondebrød/rugbrød
Kære Helen
Min søn på 8 1/2 måned vil ikke have små stykker rugbrød. Jeg har prøvet i 3 ugers tid uden noget fremskridt. Han har været plaget af megen sygdom, mellemørebetændelse, får astma medicin, og bliver lige nu behandlet medicinsk for væske i ørene. Så når det står på er han ikke super oplagt til at prøve nye ting. Men han er en glad dreng, som elsker grød og mos. Han grønsagsmos er bare moset med gaffel, så klumper tager han sig ikke af.
Jeg har prøvet forskelligt brød, bondebrød, meget tyndt rugbrød, og så leverpostej og smøre ost. Han smager lige på det og så spytter han det ud igen, Han tygger ikke rigtigt på det. Skal jeg bare fortsætte? Det udgør på nuværende tidspunkt ikke noget måltid, men skal jeg lade være at tilbude andet bagefter?
Og kan han være lidt tilbage i forhold til disse ting, p.g.a. alt det sygdom.
I forhold til sin motoriske udvikling er han ikke nået helt så langt som sine jævnalderende. Han kan først lige nu sidde selv, men kaster sig efter noget tid bagover, eller ruller over benene til siden. Han vil helst ligge må maven, og selv rulle rundt. Så kommer han også langt omkring, har også taget sine første trak fremad på maven. Løfter sig op på armene. Hans storebror er konstateret hybermobil og det ser ud til at han også er det.
Med venlig hilsen
Mor til to