Brev:
Vil pludselig sove med lyset tændt
16. september 2007
Alder:
2 år
Vil pludselig sove med lyset tændt
Hej Helen
Vores store pige på ca 2½ år, har indtil for en uge siden, altid sovet med lyset slukket. Vores putteritual har altid været nattøj på kl. ca. 20.00, så ser hun lidt bamse eller en anden børnefilm, ca. kl. 20.30 går vi ind også vælger hun en bog, som vi læser og den er så efterfulgt at 2 sange, det har gået fint lige indtil for en uge siden, hvor hun helt ud af den blå luft bad om, at hendes "natlampe" skulle være tændt.
Jeg tænkte så, at det var nok kun den ene aften at hun skulle det, men de efterfølgende aftner, har hun igen bedt om det. Jeg lader selvfølgelig lyset været tændt (nu har jeg hængt en lyskæde op i stedetfor), men det undre mig bare, at hun fra den ene dag til den anden lige pludselig beder om, at lyset ikke må slukkes.
Vi slukker som regel hendes lys når vi går i seng, og tænder så for en lille vågelampe.
Er det normalt, at børn i den alder kan blive lidt utrykke, hvis lyset bliver slukket.
Med venlig hilsen
Mig