Brev:
Skemad og vælling
16. september 2007
Alder:
4 mdr.
Skemad og vælling
Hej igen.
Tak for supergode svar - derfor får du lige endnu et spørgsmål.
Min datter på nu næsten 4 mdr. er begyndt at blive ofte sulten. Nu går der max. 3 timer mellem hver måltid og mange gange kun 2 timer. Hun har før været oppe på 4 timer mellem hvert måltid. Om natten er det nu mad hver 3. time også, hvor hun ellers i en periode lige har været oppe på kun at spise een gang om natten mellem kl 21 og 07.
Hun får Enfamil modermælkserstatning, amningen er stort set stoppet og hver gang drikker hun ca. 130-150 ml (hun kan øjensynligt ikke have mere i maven for hun kan ikke drikke mere ad gangen, og har aldrig gjort det, selv da der gik længe mellem hvert måltid).
Nu vil jeg så høre, om jeg ikke bør/må give hende noget vælling eller skemad for, at hun får noget mere næring ad gangen. Hvis ja, hvad vil du så anbefale?
Det skal dog lige tilføjes, at hun har haft en del problemer med maven - kolik - og har stadig problemer og ondt hver gang hun skal have afføring, vil det da tilføre hende mere smerte at give hende vælling/skemad og vil det være sværere for hende at fordøje?
Jeg ser frem til dit svar :-)