Brev:
Er begyndt at bide
16. september 2007
Alder:
19 mdr.
Er begyndt at bide
Kære Helen
Jeg har en super lækker dreng på 19 mdr.
Han trives i dagplejen og herhjemme.
Han er kun afsted til kl 12 hver dag, hvor jeg henter ham.
Jeg bruger meget tid sammen med ham, når vi begge er hjemme på samme tid. Stort set hele hans vågne tid, hvis ikke lige det er farmand. Men der er bare een ting der er træls, og det er at han er begyndt at bide, mest mig, men også far.
Han bider ikke i dagplejen.
Det kan være når vi "knuser" hinanden stille og roligt, eller vi krammer, så hviler han hovedet på min skulder, en lige ud af det blå bider han. Jeg siger AV og NEJ, men han griner bare og prøver at gøre det igen. Jeg siger igen, at det må han ikke, hvorefter jeg så går igang med noget andet, enten med ham eller alene.
Jeg forstår ikke helt hvorfor han gør det.
Jeg er jo opmærksom på ham hele tiden, og bruger meget tid på ham selvfølgelig, da han er min guldbasse, men han kan også sagtens lege selv.
Det virker ikke til han forstår at det gør ondt på mig, når han bider mig. Når han eksempelvis rører ved komfuret og det er varmt, sig han selv av og trækker hånden til sig, og han siger også av hvis han slår sig, men det er som om, at ting ikke kan gøre ondt på mor.
Men hvor skulle han også vide det fra, han kan jo ikke mærke min "smerte"...
Hvordan får jeg ham til at forstå, at man ikke må bide?
Er det en fase han skal igennem?
Han gør det ikke hver dag, men 2-4 gange om ugen.
Med venlig hilsen
Amanda