Brev:
Får hun nok søvn og hvordan kan jeg få hende til at sove "igennem" om eftermiddagen?
17. september 2007
Alder:
4 mdr.
Får hun nok søvn og hvordan kan jeg få hende til at sove
Kære Helen
Jeg har lige meldt mig ind, efter at have fulgt lidt med på sidelinjen. Men nu har jeg brug for lidt vejledning. Da det næsten er umuligt at komme igennem til egen sundhedsplejerske, tænkte jeg, at dette var en alle tiders mulighed.
Min datter er knap 5 mdr, og jeg synes hendes søvnrytme er lidt uregelmæssig. Det skal siges at hun er en meget aktiv og GLAD pige:). Her er hendes "rytme"
Formiddag: Ca 45 min
Middagslur: Først 40 min, så skal jeg ind og nusse lidt, så kan hun sove ca 60 min igen, (måske med en enkelt opvågning) og så skal jeg sove med hende, hvis hun skal sove mere. Hvis jeg ligger der, kan hun godt sove 2,5 -3 timer, men hvis hun sover alene, kan det kun blive knap 2 timer.
Aftensøvn: Ca 19.45-06 (flaske) derefter sover hun til ca 7.30.
Mine spørgsmål er: Får hun nok søvn og hvordan kan jeg få hende til at sove "igennem" om eftermiddagen? Synes hun skal lære at sove en hel eftermiddagslur.
Et andet spørgsmål. Hvor meget mme skal hun have.
06: ca 200
9.30 ca 150
12: grød + vand og ca 100 mme bagefter
16 ca 150-200
18.30 kartoffelmos + vand
19.15: ca 200 vælling
Venlige hilsner
Anja