Brev:
Jeg ammer hele døgnet og jeg er ved og blive lidt frustreret over det
18. september 2007
Alder:
1 mdr.
Hej Helen
Jeg har haft skrevet før angående sovevaner. Denne gang er det min sovevane det går ud over. Jeg føler mere eller mindre, at jeg ammer hele døgnet og jeg er ved og blive lidt frustreret over det.
Min datter er kun 6 uger og jeg ved, at de på denne alder er selvstyrerne. Jeg bruger suttebrik, da jeg ikke fik ordenlig gang i amning efter fødslen. Men altså en dag kan gå på denne måde:
Hun vågner ved 4 tiden og spiser så on/off i en til to, falder i søvn ved brystet. Bliver lagt i lift, vågner ca en time til halvanden efter og er så vågne det mest af dagen, hvor hun tit spiser og falder i søvn ved brystet. Alt afhængig af, hvordan dagen før er gået, kan hun sove et par timer om eftermiddagen og aftenen. Hun kan godt ligge/sidde for sig selv i meget korte perioder. Når hun skal ammes, ligger hun og vrider sig, så plejer jeg og gå og amme hende til hun falder til ro. Hun kæmper imod især, hvis hun er rigtig træt, så rykker, vrider og græder hun.
Jeg er ved og gå ud af mit gode skind nogle gange. Håber du kan hjælpe.
Hilsen Lotte