Brev:
Langtidsamning, opdragelse, kost
19. september 2007
Alder:
18 mdr.
Langtidsamning, opdragelse, kost
Hej Helen.
Vi bor i Grakenland og det er der mange gode ting ved, men siden jeg er blevet mor er det gaet op for mig, hvor meget glæde man kunne have haft af en sundhedsplejerske - noget vi ikke har her.
Min datter Viktoria trives i bedste velgaende og bliver stor alt for hurtigt. Hun har kun faet bryst til hun var 6 mdr og jeg har aldrig kunnet fa hende til at bruge flaske - sa hun far stadig bryst. Hun far en tar til middagsluren og sa en til aften. Hun drikker almindelig malk af et lille glas om dagen.
Hun vagner stadig om natten og her far hun gerne en "hygge tar" at sove vidre pa.
Nu er sa mit spg - er det unaturligt at hun stadig far bryst? Er det noget der "binder" hende til mig pa en skadelig made? Det genere ikke mig at hun vagner om natten og om natten drikker hun ikke malk, hun gumler bare lidt - men er det skadeligt for hende?
Hun har altid varet meget glad for sin mor. Jeg gar hjemme med hende og skal fortsatte med det end til videre. Hun er ogsa glad for sin far og farmor, men hun bliver meget ked af det nar jeg gar. (Farmor passer hende 2 timer hver eftermiddag)
Skal jeg bare blive ved med at aflevere hende? Hun skriger og kalder meget pa mig men efter 10 min er hun ok. Svigermor mener at det er fordi jeg stadig giver hende bryst. Kan det stemme eller er alle unger ikke sadan i perioder?
Vi gar ture, tager til stranden, pa legeplads osv to gange om dagen. Er det nok for hende mht at lare at vare sammen med andre born? Eller har hun brug for mere? Bornehaven begynder forst nar hun er 2.5 aar gammel.
Farmor har slaet hende over handen (ikke hardt) nar hun ikke har hort efter. Har sagt at det vil jeg ikke have - jeg bruger ikke selv den slags metoder. Er det forkert at blande mig i det?
Hun spiser rigtig godt i lobet af dagen, dog vil hun ikke have ris og pasta. Til gengald er hun vild med kartoffel i alle afskygninger. Betyder det sa noget at hun ikke vil have ris og pasta?
Tusind tak for en god brevkasse.
Venlig hilsen Anette