Brev:
Mælk i maden, hård mave, ACD-vitamin
20. september 2007
Alder:
8 mdr.
Mælk i maden, hård mave, ACD-vitamin
Kære Helen
Lige tre spørgsmål her på falderebet.
1) Hvor lang tid har de små behov for mælk i maden?
2) Min datter har tendens til at få lidt hård mave. Jeg tror muligvis det kan hænge lidt sammen med når hun får rugbrødshapsere. Skal jeg stoppe med at give hende hapsere i en periode, give en mindre mængde (hun spiser ½-1 skive) eller er der noget andet jeg kan give i stedet i en periode?
3) Du skrev i dit sidste svar til mig at du ikke vidste hvorfor jeg gav ACD-vitamin.
Jeg giver min datter D-vitamin, men jeg har købt ACD-vitamin, fordi Annabel Karmel (som jeg ved du “kender” fordi du også anbefalede i dit svar) skriver i bogen “Spændende mad til de små” på side 30-31:
“Hvis du ammer dit spædbarn eller det drikker mindre end 500 ml. beriget mælk til spædbørn om dagen, skal det have tilskud af A-,C- og D-vitaminerne, indtil det er et år gammelt”
De venligste hilsner
Louise