Brev:
Falde i søvn - 14 mdr.
20. september 2007
Alder:
14 mdr.
Falde i søvn - 14 mdr.
Hej Helen,
Det er efterhånden lang tid siden du har hørt fra os, men indtil sidste uge er alt også kørt på skinner. Julie er nu 14 måneder, et glad og energisk lille sludrechatol med en stor og nysgerrig tilgang til alting.
Indtil i sidste uge var det ren barnemad at putte hende om aftenen: 2 sange, en flaske (den har vi ikke helt droppet endnu), og så godnat. Vi kunne gå fra hende med det samme, og som regel sov hun efter 10 min. Men i den sidste uge har det ændret sig. Hun roder rundt i sengen, på ryggen, på side, på maven, og der går min. ½ time inden hun sover, tit også 45 min.
Derudover skal vi sidde ved hende, og hun bliver meget ked af det hvis vi går. Vi har gjort det, at vi så sidder hos hende, uden at snakke og uden øjenkontakt, så hun ikke tror at det er "underholdning". Vi har prøvet at putte hende ½ time senere, hvis hun nu ikke var træt, men det tog lige lang tid for hende at falde i søvn alligevel. Der er ikke sket ændringer i hendes hverdag i den sidste tid, hun har ikke tænder på vej, er dygtig til at spise, og sover rigtig godt når hun først er faldet i søvn.
Har du nogle visdomsord til hvordan vi tackler dette ???? Har hun mon bare brug for lidt ekstra tryghed ligenu, eller er vi på vej ind i en ond "puttecirkel" ???
Glæder os til at høre fra dig,
Mange hilsner
Rikke