Brev:
Nitrat og svampebakterier, og at gå-træne
20. september 2007
Alder:
9 mdr.
Nitrat og svampebakterier, og at gå-træne
Hej!
Jeg er bare lidt nysgerrig:-)
Der står i "Babylex", at der er flere slags grøntsager små børn kun skal spise i små mængder. Bl.a fennikel, selleri og rødbeder pga nitrat. Jeg har også læst det andre steder, men der står ikke hvad der sker ved barnet, hvis det spiser større mængder af disse grøntsager?
Det samme gælder rosiner, som barnet kun kan spise 50g af om ugen, pga svampebakterier. Hvad sker hvis de spiser mere?
Har ikke givet mit barn nogle af disse grøntsager, men hun får indimellem rosiner.
Ja, som sagt bare lidt nysgerrig;-)
-----------
Er det ok at gå med barnet, mens man støtter det i hænderne. Min datter syntes det er så sjovt at gå-træne, men jeg er usikker på om man må det (det er måske bare en skrøne, at man kan blive hjulbenet af det)?. Min kæreste mener det er helt ok (og gør det flere gange om dagen med hende). Hun kravler og rejser sig selv op ved borde og stole, men går ikke rundt dem selv.
Med venlig hilsen
Ellinor