Brev:
Hvor mange måltider? - 8 mdr.
21. september 2007
Alder:
8 mdr.
Hvor mange måltider? - 8 mdr.
Kære Helen
Så er min lille lækkerbidsken blevet 8 måneder, og det går simpelthen forrygende. Hvem skulle have troet det for 4 måneder siden?! :o)
Har lige et par spørgsmål omkring maden...
Hun får pt. 3 store måltider (morgen, middag og aften) bestående af hhv. grød og kartoffelmos med kødboller og masser af forskellige grøntsager x2). Herudover får hun lidt havrefas, når hun sidder med ved bordet (det er ikke altid, at det passer med hendes og vores måltider) eller små rygbrødshapsere med smør eller leverpostej. Hun er rigtig glad for at spise noget, som hun selv kan tage med fingrene.
Og så er jeg i løbet af de sidste par dage begyndt at give hende en lille portion færdiggrød sen eftermiddag. Det virker nemlig rigtig godt på nattesøvnen at "lade hende op" om aftenen :o)
Hun får en flaske vælling til natten, og hun får stadig en natflaske midt på natten, som hun næsten tømmer. Herudover 1-2 flasker mme i løbet af dagen. Hun får nok lige på grænsen mht. mme, men hun har våde bleer og synes at stortrives.
Al hendes mad laver jeg på vand og sødmælk - måske noget af de kunne laves på mme, hvis du ikke synes, at hun får nok?
Bør hun på nuværende tidspunkt få flere måltider i løbet af dagen? Skal jeg forsøge mig med at give hende rugbrød (bondebrød) som et måltid?
Vi overvejer også at prøve at introducere hende for ris og pasta og sovs - det vil hun sikkert kunne lide - nu må vi se med konsistensen...
Hvornår må hun få risengrød?
Det var vist det :o)
På forhånd mange tak for hjælpen!
Med venlig hilsen
Ermelin