Svar: Endnu en bekymring
21. september 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Camilla
Det lyder umiddelbart som om den bule din lille dreng har er spidsen af hans brystben. Den sidder nemlig lige der hvor ribbenene samles lige under brystkassen og kan hos nogle børn godt stikke frem som en hård bule. Det er helt normalt og ikke noget du skal bekymre dig om - det er altså en knoglespids som du kan se.
Det er dejligt at høre at din dreng er begyndt at tisse lidt mere, måske fordi din mælk løber til nu og han begynder at få mere mælk. Det er rigtig godt og rigtig vigtigt at du fortsat får ham til at spise så meget som overhovedet muligt hos dig og han skal ikke have lov til at sove 5-6 timer af gangen. Du skal lægge ham til brystet hver 3-4 time også selvom han ikke selv melder sig. Det er vigtigt at han får mad og ikke får lov til at være sløv og passiv, når han har så meget gulsot som han har og du skal sørge for at holde ham igang, så han får mad:o)
Hvis du oplever at han ikke vil spise, at han er for træt og sløv til det, at han ikke reagerer på skiftning og at han atter begynder ikke at tisse, så skal du tage på børneafdelingen eller barselsgangen med ham, det er vigtigt også selvom du helst ikke vil have at han bliver stukket mere end højst nødvendigt. Det er jo netop her i weekenden at han bilirubin sandsynligvis topper og derfor her du skal være ekstra meget opmærksom.
Rigtig god weekend og fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske