Brev:
Vågner tidligt - 7 mdr.
22. september 2007
Alder:
7 mdr.
Vågner tidligt - 7 mdr.
Hej Helen,
Ella har siden hun var 4 måneder sovet fantastisk godt om natten. Hun sover igennem og skal ikke have mad om natten. Hun bliver puttet ved 19-tiden om aftenen, og indtil for nylig, vågnede hun først ved 6-tiden for at få mad. Skulle det ske at hun vågnede tidligere, faldt hun altid hurtigt i søvn efter amningen og sov en time mere.
Den sidste måned er hun dog begyndt på at vågne tidligt-allerede ved 5-tiden, eller halv fem. Her ammer jeg hende så, men på trods af at hun virker træt, kan hun ikke falde til ro igen. Intet hjælper, og det ender altid med at én af os bliver nødt til at stå op med hende og lege. Vi har prøvet at give hende en flaske inden vi går i seng ved 22-23-tiden, uden resultat. Vi har prøvet at putte hende lidt senere, uden resultat. Det virker simpelthen som om hun er indstillet på at skulle op og lege kl 5.
Da vi begge to er B-mennesker er dette MEGET hårdt. Har du nogen forslag?
Det skal siges at Ella ikke er særlig god til at sove om dagen- samlet bliver det maks 2-2,5 times søvn om dagen delt på 2 eller 3 lurer. Dvs at hun totalt sover ca 12-13 timer i døgnet.
Venlig Hilsen
Linda