Brev:
Aftensmad - 10 mdr.
22. september 2007
Alder:
10 mdr.
Aftensmad - 10 mdr.
Hej Helen
Vores søn er nu blevet 10 mdr. og trives rigtig godt. Han har været utrolig god til at smage på alt, og har også kunnet lide det meste. De sidste par uger eller 3 har han dog ikke villet have aftensmad. Han vil hverken have kartofler, kød, grøntsager eller hvad vi nu skal have.
For at han skal have noget i maven, har jeg lavet øllebrød til ham, og det spiser han med velbehag er god portion af.
Mit spørgsmål er nu: Er det okay, bare at servere øllebrød for ham i en periode ? (selvom jeg syntes perioden snart har varet længe nok)
Efter øllebrød tilbyder vi ham selvfølgelig noget af vores mad, som han kan spise i små stykker, men det er meget lidt han vil have.
En alm. dag ser således ud:
Morgen: Havregrød + brød m/smørreost + mælk af kop
Formiddag: frugt + vand af kop
Frokost: Rugbrød m/forskelligt pålæg (ost,leverpostej, figen, makrel m.m.) + grøntsager (tomat, agurk, peberfrugt e.lign.) + vand eller mælk af kop
Eftermiddag: Frugt + Brød eller yoghurt
Aftensmad: Øllebrød + meget få bider af samme mad som vi spiser.
Før sengetid: Amning
Hvor meget kød og grønt skal han have om dagen med den alder han har? Måske jeg kan putte det ind andre steder i løbet af dagen hvor han gerne vil spise.
En anden ting: han har nu i 2 - 3 mdr. vågnet meget efter at være blevet puttet. Han har aldrig sovet i gennem (jo en nat ind i mellem), men de sidste mdr. vågner han måske 2-3 gange mellem 20.00 - 00.00, og igen 2-3 gange mellem 00.00 - 6.30. Jeg ved det muligvis har med hans separationsfase at gøre, men hvor længe kan vi forvente det bliver ved?
For det meste skal han bare lige puttes igen, og så er alt ok, men vi har også nogle nætter måttet side i mere end en time ved ham før han sov igen.
Nå, men det var vist alt for nu. Glæder mig til at høre fra dig
God Weekend
Knus Karina