Svar: Angående gylp
23. september 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Line
Det er lidt svært for mig at vurdere, hvad det er Hjalte gylper op, da jeg jo ikke kan se det, men umiddelbart tænker jeg at der må være tale om to ting.
Endten at Hjalte er forkølet og har noget slim stående, som kommer op sammen med gylpen, eller også at han måske har problemer med at nedbryde den vælling han får nu, fordi han ikke er ældre end han er...
Har du lagt mærke til om der er en sammehæng imellem om det er vælling eller mme han gylper op, ses det ved hvert måltid eller kun en gang imellem.
Det er meget almindeligt at halvfordøjet mælk kan indeholde klatter når det kommer op som gylp og de kan godt være lidt grønlige i det, ofte dog mere hvide eller gullige.
Hvis du synes det fortsætter, så synes jeg du skal prøve at spørge lægen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske