Svar: Min datter har kun afføring en gang i døgnet
24. september 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Helle
Man ved at der netop i 2 måneders alderen sker en ændring i barnets tarmsystem, så enzymerne begynder at nedbryde mælken anderledes end tidligere. Dette betyder normalt at der så begynder at gå lidt længere imellem afføringerne, men en gang imellem hører jeg om at det ligesom i en overgang er som om at barnets afføring bliver lidt mere grønlig og vandig og det kunne lyde som om det var det, der var tale om hos jer.
Det kan også skyldes at din datter måske er blevet lidt forkølet, nogle gange kan man se at afføringen bliver lidt mere slimet i forbindelse med forkølelse... så synes du hun virker lidt snottet? Er nogen af jer forkølede? Prøv at lægge mærke til om der kunne være lidt infektion på vej og i givet fald er det jo fornuftigt nok lige at få hende tjekket ved lægen, når hun ikke er ældre end hun er:o)
Så er der naturligvis den mulighed at I har skiftet mærke og at hun får en anden type erstatning end tidligere...
Hos ammebørn er der endnu flere muligheder, men dette er jo ikke aktuelt hos jer, så umiddelbart er dette mine bud:o)
Håber mine tanker hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske